الصورة الدعائية للشريط السينمائي المنتظر Ballerina من بطولة John Wick





وعقب العرض، مصادر داخلية أشارت إن الفيلم حصل على استحسان كبير. بناءً على التعليقات اللي جت من العرض التجريبي، تم وصف أداء دي أرماس في باليرينا بأنه "أقرب قصة لقاتلة محترفة هتلاقيها مشابهة لشخصية بلاك ويدو في الكوميك.".
بوستر فيلم ballerina


وأشاروا كمان إن الفيلم هيبقى أول دور رئيسي لآنا دي أرماس في فيلم ضخم، ودي حاجة كبير ليها بعد ما بقت مرشحة لجائزة الأوسكار.

دي القصة المختصرة لفيلم باليرينا:

"راقصة قاتلة اسمها روني (آنا دي أرماس) بتدور على الانتقام لمقتل عيلتها. أحداث الفيلم بتحصل بين الجزء التالت والرابع من سلسلة جون ويك."


الشريط أخرجه Len Wiseman وتأليف Shay Hatten، مايكل فينش، وEmerald Fennell، ويعتبر الفيلم الثاني المنبثق عن عالم John Wick. تدور الأحداث بين "جون ويك: الفصل الثالث - بارابيلوم" (2019) و"جون ويك: الفصل الرابع" (2023).```



في مقابلة حديثة مع ScreenRant، منتج الفيلم باسيلي إيوانيك أوضح إزاي فيلم "Ballerina" اتحسن بمساهمة الكاتبة والمخرجة Emerald Fennell، التي قدمت أفلام زي "Promising Young Woman" و"Saltburn".


إيوانيك قال: "نعم، شوف، نحن استعنا بـ إميرالد. أعتقد إن شاي هاتن كتب سيناريو ممتاز، صح؟ نص بالفعل رائع. إنه كاتب موهوب. ده أول سيناريو كتبه في حياته. كتبه وهو عنده حوالي 22 سنة. لا أعلم إذا كنت قابلته سابقًا، لكنه بيبان كأنه عنده 14 سنة. وأخدنا السيناريو بتاعه لمرحلة معينة، وثم استعنا بآنا، ووعدناها دايمًا إنه عند نقطة معينة لما نزبط البنية والأكشن، هنجيب كاتبة أنثى، لأن مش... الحاجة اللي مش عايزينها، ووهو أمر مهم. مش عايزين فيلم أكشن نبدل فيه الشخصية الذكورية بأنثى ونمشي الحال. كنا عايزين الشخصية تشعر بأنها حقيقية، أنثوية، وليس بدون هوية جنسية، لكنها مش بتتobjectify جنسيًا. وليس شخصًا لا يبتسم."


إيان ماكشين قال لـVariety إن "باليرينا" فيلم مختلف تمامًا عن سلسلة جون ويك. وأضافوا 3 مشاهد من مسلسل "The Continental".


McShane قال: "باليرينا مختلف تمامًا." وأضاف: "لدينا ثلاثة مشاهد، وضافوا كمان شوية مشاهد في فندق كونتيننتال." وأشار إلى أن ثقته في شخصيته، إلى جانب ثقة تشاد ستاهلسكي فيه على مدار السلسلة، ساعدته في تقديم إضافات جديدة في كل مرة. {تشاد بيثق فيا بمعرفتي لشخصيتي، فبحاول أضيف لمسة جديدة كل مرة."|تشاد يثق في معرفتي بشخصيتي، لذلك أحاول دائمًا أن أضيف لمسة جديدة في كل مرة."


"Ballerina" مقتبس عن شخصيات من إبداع ديريك كولستاد، ومن إنتاج باسيلي إيوانيك، إيريكا لي، وChad Stahelski، مع شركات إنتاج Summit Entertainment, Thunder Road Films, و87North Productions.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

تريلر موعد عرض الموسم التاني من Squid Game بيشير لختام المسلسل في 2025؛ والناس شايفينه كـ'أفضل هدية عيد ميلاد متأخرة'

كل ما تحتاج معرفته عن فيلم "عاشق": تفاصيل الفيلم، الإعلان، الإيرادات، والقصة.